سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فکس

فکس چیست؟

دستگاهی که امکان ارسال و دریافت نامه های اداری را دارد فکس گفته می شود که این امکان به وسیله خطوط تلفن مهیا می شود به این صورت که کاغذ را در دستگاه می گذاریم و اسکن می کنیم سپس از طریق تلفن می توانیم نامه را ارسال کنیم.

این دستگاه در مبدا اسناد یا نامه های اداری را تبدیل به کدهای مناسب برای ارسال در خطوط تلفن می کند. پس از تبدیل نوشته به سیگنال های قابل ارسال در خطوط تلفن و ارسال آن به دستگاه فکس مقصد، دستگاه فکس سیگنال های دریافتی را تبدیل به نوشته می کند و نوشته ها بر روی کاغذ چاپ می شوند .

فکس ها بر اساس مکانیزم کاری به سه نوع لیزری ، کاربنی ، حرارتی تقسیم می شوند که با توجه به نیاز شرکت و استفاده کننده مورد نظر نوع آن مشخص می شود.

فکس اینترنتی

از اساسی ترین مشکلات دستگاه فکس این است که برای استفاده از آن باید نامه را چاپ کرد و بعد آن را ارسال کرد. این ویژگی علاوه بر هزینه های اضافی مصرف کاغذ و کاتریج موجب رفت و آمدهای اضافه ای در محیط شرکت می شود. برای رفع این موضوع در شرکت ها می توان با استفاده از فکس مودم اکسترنال ارتباطات خود را از طریق کامپیوتر خود انجام داد.

فکس مودم که را می توان دستگاهی کوچک با قابلیت هایی بزرگ دانست این دستگاه از یک سو به خط تلفن از طریق سرسوکت RJ-11 متصل می شود و از سمت دیگر با استفاده از از کابل USB به کامپیوتر و یا سرور شرکت اتصال دارد. در شرکت هایی که از سیستم سانترال استفاده می کنند می توانند با تعریف یک داخلی برای فکس، با اتصال سیم خط داخلی به فکس مودم این سرویس را به غیر از فعال کردن بر کامپیوتر افراد بر روی خطوط تلفن آن ها نیز فعال کرد.
فکس اینترنتی چیست؟
زمانیکه یکی از طرفین در میهن فکس فکس خود را بصورت الکترونیکی ارسال یا دریافت کند اصطلاحا فکس اینترنتی گفته می شود. یعنی شخص بدون نیاز به دستگاه فکس می تواند فکس ارسال و دریافت کند.
فکس اینترنتی بخرم یا دستگاه فکس؟
تفاوت فکس اینترنتی با دستگاه فکس : ابتدا بهتر است نگاهی به قیمت دستگاه فکس بیاندازید. خرید دستگاه فکس در بازار امروزه حداقل 4 میلیون تومان هزینه دربردارد. حال هزینه های نگهداری آن شامل رول، درام و تونر فکس و همچنین کاغذ مصرفی آن بصورت مداوم وجود دارند. ضمن اینکه این سناریو نیاز به خط تلفن نیز دارد.
درحالیکه برای داشتن یک پنل فکس آنلاین بدون نیاز به خرید دستگاه فکس ماهیانه هزینه ای حدود 40 هزار تومان در برخواهد داشت و شما در هر مکان و زمان امکان و ارسال فکس را خواهید داشت.آیا مزایا و معایب پیامک تبلیغاتی را میدانید روی این مطلب کلیک کنید و مطالعه کنید.
به عبارت دیگر تفاوت فکس اینترنتی با دستگاه فکس این است که شما فقط با هزینه خرید دستگاه فکس امکان استفاده از پنل فکس اینترنتی 10 ساله را خواهید داشت!